Het duurt niet lang meer voor de middelbare scholen opengaan. Veel leerlingen hebben lang moeten wachten om eindelijk weer naar school te kunnen. Toch is het voor het dr. Aletta Jacobs College zo gemakkelijk nog niet om alle leerlingen in een keer te huisvesten met 1,5 meter. We verzoeken de wethouder dan ook om te onderzoeken welke gebouwen, naast de kerken, gebruikt kunnen worden om lessen te geven. De leegstaande bioscoopzalen zouden een goed alternatief zijn!

Moeilijk om alle leerlingen les te geven

Het is voor het dr. Aletta Jacobs College zeer ingewikkeld om uit te vinden hoe zoveel mogelijk leerlingen fysiek les kunnen krijgen. Dat komt doordat leerlingen onderling 1,5 meter afstand van elkaar moeten houden. In een klaslokaal passen daardoor veel minder leerlingen. Als resultaat kunnen leerlingen slechts 1,5 dag per week fysiek naar school.

Hulp van de gemeente

We hebben er allemaal baat bij dat de leerlingen weer fysiek naar school kunnen. De meest belangrijke reden is voor de sociale contacten, en daarmee de mentale gezondheid, van de kinderen. Maar ook ouders worden zo ontlast en komen met veel minder stress te zitten. Volgens ons moet zou de gemeente zich daarom moeten inspannen het dr. Aletta Jacobs College te helpen bij de organisatie van deze grote opgave.